Welkom op de Weblog van My Soap Factory

maandag 11 januari 2010

Fizzy Creamy Cupcakes

















Ik had het al eens eerder neergezet, maar wat zijn dat?
Nou de onderkant is een bruistablet en de bovenkant is een heerlijke romige zeep. Je doet dit dus in een bad, de onderkant bruist en geeft een lekkere geur(geen schuim). De bovenzijde is dus zeep voor ongeveer 1 bad. De bovenkant blijft drijven doordat dit helemaal opgeklopt is met een mixer.

De zeep(topping) bestaat uit de volgende ingredienten:
  • shea butter
  • mango butter
  • kokosolie
  • cacao boter
  • olijf olie
  • avocado olie
  • naoh(loog samen met het water, zonder loog kan er geen zeep gemaakt worden)
  • water
Dit wordt opgeklopt en met een slagroomspuit op de bruistablet gespoten. Een heerlijk verzorgend zeepje.


De bruistablet bestaat uit:
  • natriumbicarbonaat
  • citroenzuur
  • amandelolie
  • cacaoboter
  • mulsifan
  • geurolie geschikt voor zeep
  • klein beetje kleurstof (je wilt tenslotte niet in een knalrood bad zitten....)
De mulsifan is een emulgator, die zorgt ervoor dat de olie in het badwater terecht komt en niet erbovenop drijft.
En het moet er natuurlijk ook wel een beetje leuk uitzien nietwaar?


4 opmerkingen:

  1. het ziet er super leuk uit!
    Ik heb reclame voor je gemaakt op m'n blog met deze foto en je link...Ik hoop dat je het goed vind!
    zo niet? laat maar even weten dan haal ik het wel weer weg!!!
    kijk maar eens...
    http://artfulldelight.blogspot.com/2010/01/zeep-maken.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi
    fijn, dat je het goed vind, dat ik je vernoemde...je berichtje heb ik idd 2x gekregen..ik doe eerst alle berichten zelf moderaten, voordat het op mijn blog komt te staan...ik moet dus eerst het berichtje toestaan...het voordeel is dat ik precies kan zien wanneer en bij welke post op welke blog dan ook een berichtje is binnengekomen...ik heb een heel stel blogs zoals je misschien alwel gezien hebt..anders is het niet allemaal bij te houden!!!
    gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf dat je dit allemaal kunt,tjeetje ben gewoon verbaasd van wat er allemaal in gaat,ik kwam via Anna der blog bij je en kom je zeker vaker een bezoekje brengen,fijne avond,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Te mooi... Ik kan hier echt uren naar kijken! (figuurlijk dan he ;) )

    BeantwoordenVerwijderen