Welkom op de Weblog van My Soap Factory

maandag 8 november 2010

Zeepkettingen

De afgelopen weken ben ik voornamelijk bezig geweest met zeepkettingen. Als je eenmaal bezig bent komt de creativiteit vanzelf. Ik probeer altijd een bepaald thema aan te houden. Romantisch, dan denk je roze. Maar toch vind ik de zeepzee kettingen leuker met schelpen, touw en houtjes.
De zeepjes worden gemaakt van gietzeep in een bepaalde verhouding transparant met wit.

Je kan koekjesuitstekers gebruiken maar ook siliconenmallen. Het smelten van de gietzeep kan au-bien-marie(pannetje in pannetje), maar op een gegeven moment duurt dat wel erg lang. Dus het snelst is het in de magnetron. Begin met 30 sec. En dan iedere keer weer wat meer. Pas op dat het niet te warm wordt de zeep kan dan sneller gaat zweten. Met deze zeep heb ik er eigenlijk nog nooit last van gehad ook niet als ik ze onverpakt laat liggen. Voor de geur doe ik er wel meer in dan de aanbevolen hoeveelheid. Als het gebruikt wordt als zeep op de huid dan de aanbevolen hoeveelheid van de fabrikant niet overschrijden!

2 opmerkingen:

  1. Mijn complimenten, echt mooie zeepkettingen!!! Die met die schelpen vind ik super.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi en ik vind het zo leuk dat ik eindelijk een nederlandse zeepblogster heb gevonden. Ik zet je tussen mijn soapmakers linkjes. Vind je dat goed?

    Fijn weekend.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen