Welkom op de Weblog van My Soap Factory

dinsdag 21 oktober 2014

Honingzalf | Honingcreme | Honing-Bodylotion

Weer het creme maken opgepakt.
Al eerder heb ik een manuka honingzalf gemaakt. Daar heb ik nu een propolistinctuur aan toegevoegd.

Zie hier meer over propolis

Verder bevat de zalf dus Manuka honing. Aan manuka worden extra helende eigenschappen toegeschreven.
Een wond zou sneller helen door een honingzalf toe te passen. Ik heb een beetje gekeken naar de ingedienten van mesistran. Nu kunnen wij in de hobbysfeer niet aan een medicinale lanoline en honing komen maar het komt er dicht bij. Meer info over honing op wonden. *

Veterinair is er de vetramil. Ook bij mijn hond heeft dit heel goed geholpen. Verbazend gewoon.

Afijn, een honingzalf vind ik niet fijn om je handen mee in te smeren. Dus een variatie gemaakt met een honingcreme. Wel met een calendulaolie, sint Jansolie en een tarwekiemolie en een beetje lanoline. De creme is voor mijn zeer droge handen en is heerlijk. Een goede vochtinbrengende creme. Van een creme naar een winter-bodylotion.
De bodylotion is heerlijk bij dit gure weer door wat toevoeging van een klein beetje lanoline.

* Voor alle duidelijkheid heb ik het in de hobbysfeer over kleine schaafwondjes. Ga dus bij grote wonden naar de dokter! En ga niet zelf dokteren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten