Welkom op de Weblog van My Soap Factory

zaterdag 9 januari 2010

Zelf Lipbalsem maken


Dit is echt heel makkelijk om zelf te doen en je hebt er lang plezier van in deze gure wintertijd.
Wat heb je nodig?
  • 25 gr. bijenwas
  • 35 gr. amandelolie
  • 10 gr. wonderolie
  • 14 gr. sheaboter
  • 14 gr. cacaoboter
Je neemt een steelpannetje en doet alle olie erin behalve de sheaboter. Dit langzaam verwarmen op het vuur. Als alles gesmolten is kan je er de sheaboter bij doen, dat mag niet zo heel hoog verwarmd worden. De potjes zet ik in een klein laagje warm water en giet zo voorzichtig de vloeibare lipbalsem in de potjes. Dit moet opstijven. De bijenwas zorgt dat alles harder wordt en niet vloeibaar blijft. Evt. kan je er nog wat vitamine E doordoen voor extra verzorging. Heb je nog een oude lippenstift, dan kan je een klein beetje daarvan door de vloeibare lipbalsem heen roeren(niet te veel ineens, eruithalen gaat niet meer er bij doen wel!) en eventueel een smaakje. Ik vind dat niet nodig. Er zijn speciale smaakstoffen voor lipbalsem verkrijgbaar.
De materialen kan je kopen bij bijvoorbeeld de hekserij, avantgardecosmetics of drogisterij de Lang.
(kijk even bij de links). Deze hebben ook allerlei potjes en speciale hulzen voor lipbalsem. Met deze hoeveelheid kan je aardig wat potjes vullen. De lipbalsem wordt hard. Eventueel kan je iets minder bijenwas erbij doen om het iets smeuiger te maken. Je krijgt lippen om te zoenen zo zacht!

1 opmerking:

  1. Hallo

    Kom hier op deze weblog terecht omdat ik vandaag per ongeluk in aanraking ben gekomen met "het zelf maken van zeep"....
    Lijkt me super leuk om te proberen.
    Alleen zou ik het liefst iets willen maken waar je geen NaOH/Natriumhydroxide voor nodig hebt.
    Maar geen idee of dat kan....

    Ik zag in eens hier ook deze potjes lippenbalsem staan....
    Ziet er heerlijk uit.
    Misschien ook leuk om te proberen.

    Groetjes van Ivonne
    vonneivonne@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen