Welkom op de Weblog van My Soap Factory

zondag 27 december 2009

Lavendelscrub & Calendulazeep


Vandaag een lavendelzeep en een Calendula(goudsbloem)zeep gemaakt. Deze stonden al een poos op mijn lijstje. De lavendel is een deel rebatch(hergebruik) van de eerder gemaakte eucalyptus-lavendel scrubzeep.De amandelscrub in de zeep was niet helemaal gelijkmatig verdeeld. Wat heb ik erin verwerkt?
  • Olijfolie
  • Kokosvet
  • Zonnebloemolie
  • Wonderolie(voor schuim)
  • Palmvet(voor een harde zeep)
  • Cacaoboter en Sheabutter, deze zorgen voor een laagje wat achterblijft op de huid. Extra verzorgend dus!
Het amandelpitgranulaat is nu beter verdeeld. De geur heeft een goede verhouding tussen lavendel en eucalyptus.


Calendulazeep. De gedroogde caledulabloemen zijn enkele weken geweekt in olijfolie(maceraat). Naast het hoge gehalte aan calendula-olie is er druivenpitolie, cacaoboter en ricinusolie(wonderolie) aan toegevoegd. Calendula heeft een helend en verzachtend effect op de huid. Dit effect is natuurlijk veel groter in een creme of zalf dan in zeep. Ik heb er de dupe-geur: Poeme van Lancome aan toegevoegd. De geur is heerlijk. Ik kan niet wachten om deze te gebruiken. Daarnaast wil ik van de calendula nog een bodybutter maken.

1 opmerking:

  1. Als ik jouw creaties zie krijg ik altijd zo'n zin om zelf zeep te maken! :D

    BeantwoordenVerwijderen